ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ, Γ. ΓΚΙΩΝΗ

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι η ανάρτηση του επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών και Φορέων, για την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, για την παρέμβαση του Δημάρχου, Γ. Γκιώνη, σχετικά με τα δρομολόγια, από και προς την πόλη μας.

Όπως αναφέρει ο Δ. Καραπατάς, ο Γ. Γκιώνης απέστειλε επιστολή στο αρμόδιο υπουργείο, ζητώντας, μεταξύ άλλων, να υπάρχουν, τουλάχιστον 8 ζεύγη δρομολογίων, ώστε να εξυπηρετείται κατάλληλα το επιβατικό κοινό.

Αναλυτικά, στην επιστολή, αναφέρονται τα εξής:

Προς: Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

Κοινοποίηση : Υ. Υ. Μ. Δ. κ. Κ. Καραμανλή

Γ. Γ. Υ. Μ.Δ. κ. Ν. Σταθόπουλο

Διεύθυνση : Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε Τ. Κ. 10191 Παπάγου, Αθήνα

Θέμα: Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Με την παρούσα, επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας ορισμένα σοβαρά θέματα που αφορούν την υπό κατασκευή επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, από τον κόμβο Ισθμού, μέχρι το Λουτράκι. Το εν λόγω έργο, εφόσον υλοποιηθεί και λειτουργήσει πλήρως, θα παίξει καταλυτικό ρόλο στη βελτίωση της προσπελασιμότητας, την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξη της ιστορικής λουτρόπολης της χώρας και, ιδιαιτέρως, στην τόνωση της τοπικής μας οικονομίας που, σε μεγάλο βαθμό, στηρίζεται στον εσωτερικό και διεθνή τουρισμό, στους παραθεριστές, στους πελάτες του μεγαλύτερου καζίνο της χώρας, αλλά και στους επισκέπτες των σύγχρονων ιαματικών μας πηγών, για θεραπεία και ευεξία. Παράλληλα, θα συνδέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το Δήμο μας, με το κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς και με τις δύο Διεθνείς Πύλες της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά και το Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος».

Εκτός, όμως, από την παραπάνω συμβολή του εν εξελίξει έργου, στην προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης της πόλης μας, θα συμβάλει αποφασιστικά και στη διευκόλυνση της ολοκλήρωσης της εφαρμογής του εγκεκριμένου, από το 1979, Σχεδίου Πόλης (ΦΕΚ 367Δ/79), δεδομένου ότι προβλέπεται, από αυτό, η διάνοιξη των παράπλευρων & κάθετων οδών της ανακατασκευαζόμενης σιδηροδρομικής γραμμής, για τη διαμόρφωση ενός συνδυασμένου αστικού οδικού και σιδηροδρομικού διαδρόμου ήπιας διέλευσης, από την περιοχή Λιβαδάκι του Νέου Σχεδίου Πόλης, σε συνδυασμό με σημαντικά αποστραγγιστικά έργα, που προγραμματίζουμε, για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής. Ο Δήμος μας, με τις Τεχνικές του Υπηρεσίες, έχει συνεργαστεί αρμονικά με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου η οριστική μελέτη του σιδηροδρομικού έργου να συσχετισθεί απόλυτα με τα προπεριγραφόμενα, σε επίπεδο συμβατότητας θεσμοθετημένου πολεοδομικού σχεδιασμού, μέσα στον οποίο, συγκαταλέγονται οι παρεμβάσεις μας για τα αποστραγγιστικά έργα, στην ευρύτερη περιοχή.

Επειδή, λοιπόν, για όλους τους ανωτέρω λόγους, αποδίδουμε στρατηγική σημασία στην ολοκλήρωση και, στη συνέχεια, τη σωστή εκμετάλλευση του εν λόγω έργου, επ’ ωφελεία τόσο του παρόχου της προαστιακής σιδηροδρομικής υπηρεσίας, όσο και της πόλης, των κατοίκων, των επαγγελματιών και των χιλιάδων επισκεπτών της, θα παρακαλούσαμε για την προσωπική σας παρέμβαση, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα τα ανωτέρω θα ευοδωθούν και ότι θα αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο τρόπο, με τα θέματα που σας θέτουμε παρακάτω, ούτως ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η επιτυχία του έργου:

● Γνωρίζουμε ότι το εγκατεστημένο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, της υπό λειτουργίας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) Αθηνών-Κορίνθου, τα τελευταία χρόνια, δεν λειτουργεί, λόγω κλοπής καλωδίων, με αποτέλεσμα να υπάρξει θέμα, για την εύρυθμη λειτουργία της διακλάδωσης του προαστιακού Ισθμού-Λουτρακίου, όταν θα αποπερατωθούν τα έργα! Προκειμένου, λοιπόν, να επιτευχθεί η δυνατότητα να λειτουργήσει εύρυθμα και με σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα ελέγχου η διακλάδωση, από πλευράς χειρισμού των αλλαγών τροχιάς στον κόμβο Ισθμού, αλλά και για να παρεμβληθούν τα νέα δρομολόγια Αθηνών-Λουτρακίου (από πλευράς επάρκειας χωρητικότητας της γραμμής), σε σχέση με τα υφιστάμενα, θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί, από τον ΟΣΕ, η έγκαιρη ανάταξη σε λειτουργία της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας ΟΣΕ Κορίνθου, στο τμήμα γραμμής Άνω Λιόσια – Κόρινθος! Τα προαναφερόμενα κρίνονται εξόχως σημαντικά, αν λάβουμε υπόψη μας και το φόρτο κυκλοφορίας που θα προστεθεί στον κόμβο του Ισθμού, από την σιδηροδρομική κίνηση των εμπορικών τρένων, από και προς τα διυλιστήρια της Motor Oil! Ως γνωστόν, η συγκεκριμένη μεγάλη πετρελαιοβιομηχανία του δήμου μας έχει προγραμματίσει, το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, την κανονικοποίηση της μετρικής γραμμής Ισθμού – Καλαμακίου – Διυλιστηρίων, που θα επιτρέψει τη σιδηροδρομική εξυπηρέτηση, όχι μόνο της Motor Oil, αλλά και όλων των άλλων μεγάλων βιομηχανικών μονάδων που υπάρχουν στην ΒΙ.ΠΕ. των Αγίων Θεοδώρων! Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει ο ΟΣΕ να μεριμνήσει a preriori, για την εγκατάσταση προσωρινού επανδρωμένου σταθμαρχείου στον κόμβο Ισθμού, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη εξασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

● Επιπρόσθετα, στην υπό σύναψη νέα σύμβαση, μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τις νέες επιδοτούμενες υπηρεσίες /δρομολόγια τύπου Υ. Γ. Ο. Σ. (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος) που θα εκτελεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από το 2021 και μετά, ως πάροχος επιβατικού σιδηροδρομικού έργου (πιο γνωστές ως Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας, όπως τις ορίζει η σχετική Κοινοτική Οδηγία για την επιδότηση λειτουργίας των κοινωνικοοικονομικά απαραίτητων ελλειμματικών επιβατικών σιδηροδρομικών και εν γένει συγκοινωνιακών υπηρεσιών), να προβλεφθεί, μεταξύ των άλλων, και να καθοριστεί, με σαφήνεια, στο κείμενο της σύμβασης, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη διάρκεια ισχύος της εν λόγω σύμβασης, θα υποχρεούται (μετά την παράδοση από την ΕΡΓΟΣΕ και τη θέση σε λειτουργία από τον ΟΣΕ του νέου τμήματος γραμμής Ισθμός-Λουτράκι), να εκτελεί ανελλιπώς, κατ’ελάχιστον, 8 ζεύγη δρομολογίων Προαστιακού Σιδηροδρόμου, ημερησίως, για την απευθείας σύνδεση του Λουτρακίου με την Αθήνα και το Διεθνή Αερολιμένα. Επισημαίνεται ότι, σήμερα, τα αντίστοιχα εκτελούμενα ζεύγη δρομολογίων, ημερησίως, μεταξύ Αθηνών – Κορίνθου – Κιάτου είναι 18. Κατά συνέπεια, ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, που έχει μόνιμο πληθυσμό ίσο με το 1/3 περίπου του αθροίσματος του πληθυσμού της Κορίνθου και του Κιάτου (χωρις να λάβουμε υπόψη τους 100.000 Αθηναίους παραθεριστές, αλλά και τους χιλιάδες πελάτες του καζίνο που, ως επί το πλείστον, προέρχονται από το κλεινόν άστυ), επιβάλλεται να διαθέτει το ανάλογο πλέγμα δρομολογίων Προαστιακού Σιδηροδρόμου, για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση, όλου του προπεριγραφόμενου επιβατικού φόρτου!

Επιλογικά, θα ‘θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε, εκ των προτέρων, για τη συνδρομή σας στα ανωτέρω αναλυτικά εκτιθέμενα ζητήματα, αποβλέποντας, σε μία δια ζώσης συνάντηση μαζί σας, να τα συζητήσουμε αναλυτικότερα. Παρακαλούμε πολύ, να μας ενημερώσετε σχετικά με το αίτημα μας αυτό!

Μετά τιμής,

Ο Δήμαρχος Λουτρακίου, Περαχώρας και Αγίων Θεοδώρων

Γιώργος Αλκ. Γκιώνης”

Συντάκτης: monoloutraki