ΠΟΥ ΘΑ ΩΦΕΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΚΙ; ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ;

Στη συνέχεια της πολύ σημαντικής συνέντευξης, την οποία παραχώρησε στην εφημερίδα “Αλλαγή στο Λουτράκι” και στο MONOLOUTRAKI.gr ο πρόεδρος της εταιρείας “Ελληνικά Υδατοδρόμια”, κ. Α. Γκόβας (διαβάστε εδώ και εδώ), σήμερα, θα παρουσίασουμε τα οφέλη που μπορεί να έχει το Λουτράκι, καθώς και εκτιμήσεις, για τις πιθανές τιμές των εισιτηρίων:

– Ποιος είναι ο σκοπός της κατασκευής υδατοδρομίων;  Πού θα ωφελήσουν την περιοχή μας;

– Το Λουτράκι είναι ένας προορισμός με πολύ καλές περαιτέρω τουριστικές προοπτικές.  Μπορούν να το επισκεφθούν, για ημερήσια εκδρομή ή, ακόμα, και για διανυκτέρευση, τουρίστες από κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού ή, ακόμα, και των Κυκλάδων.  Όταν ωριμάσει αυτή η αγορά, θα μπορούσαν, επίσης, να μοιράσουν τις διακοπές τους στο Λουτράκι και στα νησιά.

Όμως, θα ήθελα να τονίσω πως τα υδροπλάνα έχουν πολύ καλή συνεργασία με την κρουαζιέρα.  Σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, όπου αυτό γίνεται, έχει πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία.  Για παράδειγμα, όταν έρχονται τα κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο, στην Πάτρα και, βέβαια, στον Πειραιά (ο οποίος δέχεται πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες το χρόνο), όπως πηγαίνουν να δουν την Ακρόπολη ή το Σούνιο, μπορούν να έρθουν με το υδροπλάνο στο Λουτράκι, να περάσουν λίγες ώρες εδώ, να φάνε το ψάρι τους, να κάνουν ένα μπάνιο, αφήνοντας χρήματα στην περιοχή.  Έχετε υπόψη σας ότι, συνήθως, πρόκειται για υψηλού οικονομικού επιπέδου τουρίστες. 

– Ποιο εκτιμάτε ότι μπορεί να είναι το κόστος της μετακίνησης;

– Όπως καταλαβαίνετε, αυτό θα εξαρτηθεί από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει καθεμιά αεροπορική εταιρεία που θα έχει τα υδροπλάνα.  Το μόνο που μπορώ να σας αναφέρω, είναι αυτό που ίσχυσε από το 2004 έως το 2008, σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα πτήσεων που πραγματοποιήθηκε, κυρίως, στο Ιόνιο, από την εταιρεία Air Sealines, καναδικών συμφερόντων, στην οποία ήμουν στέλεχος.  Είχαμε αδειοδοτήσει υδατοδρόμια σε όλα τα νησιά του Ιονίου, στην Πάτρα, στη λίμνη των Ιωαννίνων, ενώ γίνονταν και κάποιες πτήσεις και από το Μπρίντιζι της Ιταλίας, προς την Κέρκυρα, με Ιταλούς τουρίστες που ήθελαν να πάνε στο Ιόνιο.  Παρότι το πρόγραμμα, όπως σας είπα, ήταν πιλοτικό και οι αδειοδοτήσεις είχαν βγει με καθεστώς προσωρινότητας, έγιναν, συνολικά, 15.000 δρομολόγια και μεταφέραμε πάνω από 180.000 επιβάτες.  Είναι σημαντικό ότι δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα, ούτε με την ασφάλεια των πτήσεων, ούτε με τη λειτουργία των υδατοδρομίων. Εκείνη, λοιπόν, την περίοδο, κατά την οποία γίνονταν τακτικά δρομολόγια, το πιο εμπορικό δρομολόγιο ήταν το Κέρκυρα – Παξοί, με πληρότητα σχεδόν 100%, δηλαδή 19 άτομα.  Η τιμή του εισιτηρίου ήταν 50 ευρώ, για την απλή διαδρομή.  Η τιμή του εισιτηρίου για τη μεγαλύτερη σε διάρκεια διαδρομή, που ήταν μια ώρα, από την Κέρκυρα προς την Πάτρα, ήταν περίπου 100 ευρώ. 

Συντάκτης: monoloutraki